Språkpolisen

Det är inget nytt för folk som känner mig men jag har lite svårt att låta bli att vara språkpolis (svensklärare och allt ju). Här i bloggen är jag dock lite slappare och orkar inte bry mig om att skriva rätt hela tiden. Det händer till och med att jag skriver dom (aaahhhh, tänk om min elever visste det...) och förkortningar som iofs (inte snyggt).

Till sak: jag stör mig på språket i en del bloggar även om jag tycker att man får skriva precis hur man vill men det gör ju ont i språkpolissjälen ibland. Exempelvis tycker jag att det är lite jobbigt när folk skriver som det låter när man pratar, t.ex. joraaa, nejraa, asså, aja, ja ni fattar. Jag får rysningar. Men det värsta är ändå särskrivningar, att det ska vara så svårt fattar jag inte. Inga ord skrivs isär i svenskan, hallåååååå!!!!! Lyssna på den här killen så förstår ni vad jag menar:




Kommentarer
Nina

den e ju sååå snygg!

2007-08-03 @ 11:43:30
URL: http://modesida.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0