TGIF

Äntligen fredag! Ska bli skönt med lite helg snart. Tyvärr är mina fredagar på jobbet ingen höjdare, fullt ös medvetslös! Men men, tiden brukar ju gå fort när man har mycket att göra. Ingen aning om vad vi hittar på ikväll, förmodligen inte mycket. Orkar ju ingenting på fredagkvällar för det mesta. Mycket att tänka på nu också...

Jobbet bjuder idag på detta:

  • Tyska, första riktiga lektionen
  • Novellanalys i en etta
  • Bokläsning på engelska i min tvåa
  • Upplysningen: läsa Daniel Defoe och Jonathan Swift
  • Engelska B, nytt grupparbete för eleverna, ska presentera Sverige i en broschyr för engelsmän
Det ni, det låter väl skojsigt!

Ha en bra dag!!


Kommentarer
Jamie


Jag kanske äe en nörd, men jag hade gärna varit med på dina lektioner idag, tycker det låter jättekul, det där var mina favoritgrejer när jag gick i skolan..
Ja, de tips jag har är väl i första hand (kanske brutalt) men rensa bort alla skor du inte absolut måste ha kvar, det gjorde jag och det sparade mig en massa plats. Sen har jag satsat på, (med tips från Martina) extra höga garderober, de sväljer hur mycket som helst. Jag hade tur lägenheten är väldigt hög i tak så garderoberna som var här var extra höga, men annars hade jag åkt till ikea och skaffat sådana. (Dom har snygga varianter) jag använder också förvaringsboxar under sängen, men glöm INTE lock då, annars blir det för dammigt! Och så har jag skaffat SNYGGA förvaringboxar på Lagerhaus som ger färgklick i inredningen och ser riktigt bra ut, de sväljer också mycket. Jag har också rensat bort en massa grejer som jag hade "dubbelt"av så jag har inte t ex fem osthyvlar tre vinöppnare etc och det sparade mig säkert tre-fyra flyttkartonger. Ja, och så rensade jag rejält bland mina kläder, också brutalt och tråkigt, men jag var tvungen. Ja, en grej till, jag har ungefär ett ton böcker, så jag har gjort så att jag har lagt de böcker som jag inte använder så mycket men ändå vill ha kvar på vinden (naturligtvis sorterade och i ordning, så det är lätt att ta fram dem om jag vill läsa dem igen). Det är några av de tips jag kommer på just nu. Fråga gärn mer om du vill..
Och LYCKA TILL!! Det kommer gå bra, om jag kunde flytta från 160kvm till 37kvm är ALLT möjligt...
Det jag är gladast för just nu är att jag slipper trädgårdsarbete, snöskottning (som jag vet att jag gnällde konstant över i vintras) och målning av huset (utvändigt), och det är en stor lättnad. Tack gode gud för lägenheter!
Ha en fantastisk helg och ta väl hand om er...
Många kramar/Jamie

2007-08-31 @ 10:24:09
URL: http://lifeandstyle.webblogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0