Sommarlovsbok 7

Uselt med bara 7 böcker när det gått så lång tid av lovet. Förra året hann jag med 20 men då kunde jag ju ligga i solstolen aningens oftare än i år, jäkla skitväder!

Hur som helst, den senast lästa boken är Utslag av oro, skriven av Mark Haddon. Boken är en helt absurd relationskomedi om en ganska speciell familj i England. Pappan i familjen hittar en hudförändring och får för sig att han har cancer och får en massa skumma idéer om att han ska ta livet av sig. Mamman är otrogen med sin mans gamla arbetskamrat. Dottern ska gifta sig med en karl som alla ogillar och sonen är homosexuell vilket föräldrarna har lite svårt att handskas med.

Jag läste boken för jobbets räkning, vi har en sommarbokcirkel där vi kollar vad vi ska köpa in till eleverna. Jag gillade boken men jag tror inte att den skulle uppskattas av eleverna. Men gillar du lite knepiga relationer och absurda händelser så kan jag rekommendera boken. Författaren har även skrivit en bok om en kille med Aspbergers syndrom som jag tänkte läsa nån gång. Den boken har det korta namnet Den besynnerliga händelsen med hunden om natten . Läs mer på cdon.com

image798

Uppdaterad lista: lästa böcker 2007


Kommentarer
Danwei

Låter verkligen som en speciell familj, men det kan vara ganska intressant att läsa om det :)

2007-07-24 @ 15:11:42
URL: http://danweistyle.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0