Veckans bok

Förra veckan började jag läsa en av böckerna jag köpte med mig hem från England och idag blev jag klar med den. Boken heter Twilight Children och är skriven av Torey Hayden som är doktor i barnpsykologi. Boken handlar om två barn som Torey mött under sitt arbete. Barnen talar inte och en av barnen har blivit utsatt för övergrepp. Vi får följa Toreys arbete med barnen. Boken var väldigt intressant, kanske inte någon storslagen skönlitterär läsupplevelse, men jag gillade den ändå. Man blir berörd. I sommar tror jag att jag kommer ta mig an fler av hennes böcker.

image636
På svenska heter boken Skymningsbarn, läs mer här.


Kommentarer
Helle

Jag har läst flera böcker av Torey Hayden. Dock inte skymningsbarn. De är sjukt bra. Rekommenderar de andra varmt! Alla rör ju sig runt samma tema.

2007-05-01 @ 13:53:06
URL: http://ohme.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0