Boklista 2007

Annorlunda årslista 2007

Den här listan hittade jag hos Fröken Nina. Nu ska vi se om jag får ihop en egen lista =). Lite skumt med rubriker på tyska men jag orkar inte ändra. Det handlar i alla fall om böcker man läst under 2007 med vissa ord i titeln:

Bücher mit einer Farbe im Titel (bok med färg i titeln)
Små citroner gula av Kajsa Ingemarsson. Svart Stig av Åsa Larsson.

Bücher mit einer Vornamen im Titel (förnamn)
Kära Agnes och Ewa Morenos Fall, båda av Håkan Neser som jag snöade in på förra året.

Bücher mit einem Tier im Titel (djur)
Olycksfågeln av Camilla Läckberg. Människa utan hund och Svalan, katten, rosen, döden(Håkan Nesser igen...)

Bücher mit einem Ort im Titel (ja, ort)
Jäklars, där sket det sig!!

Bücher mit einer Wetter-Ereignis/Phänomen im Titel (vädertyp)
Snöstorm och mandeldoft av Camilla Läckberg, Solstorm av Åsa Larsson, och Skuggorna och regnet av Håkan Nesser

Bücher mit einer Pflanze im Titel (växt)
Solrosskogen av Torey hayden


Nja, jag fick ju inte med nån på orter men lite kul var det ändå =)


Kommentarer
Jamie

Jag vet inte riktigt varför det är pinsamt, men alla i min omgivning tror att jag är så stark och klarar hur mycket som helst jag antar att erkänna att man inte pallarr är det som är det pinsamma, att jag inte är den Supergirl dom tror jag är...
Jag har ätit nåt antidepressivt skit ett tag nu men tycker inte att det hjälper ett dugg och ska tillbaka till läkaren snart för att se om jag verkligen ska äta dom. Jag vet inte ens hur man ska märka att man blivit bättre, livet känns bara lika jävla förjävligt som det har gjort hela tiden.. Och sån här muskelinflamation är tydligen ganska vanligt, inte kanske att man har så ont som jag har nu men dom sa att dom ser det väldigt ofta och att även om man inte dör av det ska man alltid ta det på allvar.. Så jag får ta det lite lugnt ett tag och hoppas det blir bättre..
Ha en bra kväll vännen...
Kramar
Jamie

2008-01-14 @ 21:50:27
URL: http://lifeandstyle.webblogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0