Halvårsrapport - lästa böcker

Dags för halvårsrapport. 32 böcker har jag hunnit med under den första halvan av året. Böckerna har varit av skiftande kvalitet. De jag speciellt kan rekommendera är böckerna av Mari Jungstedt och Arnaldur Indridason (om du gillar deckare). Stieg Larsson får man inte missa heller. En bok jag inte gillade var Brott av Karin Fossum. Brukar annars gilla hennes böcker men inte denna.





Så här ser listan ut just nu:

1.Sophie Kinsella: En Shopaholics bekännelser
2.Sophie Kinsella: En Shopaholic i New York
3.Sophie Kinsella: Shopaholic ties the knot (engelska)
4.Sophie Kinsella: Mina hemligheter


5.Jonas Gardell: Fru Björcks öden och äventyr

6.Ulrika Olsson och Anna Lytsy: Den tusende gången

7.Denise Rudberg: Jenny S

8.Stieg Larsson: Luftslottet som sprängdes

9.Martin Jern: Så Värt (ungdomsbok till skolan)

10.Johanna Thydell: Det fattas en tärning (ungdomsbok till skolan)

11.Roslund och Hellström: Odjuret
12.Roslund och Hellström: Edward Finnigans upprättelse
13.Roslund och Hellström: Flickan under gatan

14.Guy de Maupassant: Fettpärlan

15.Karin Fossum: Brott

16.Dennis Lehane: Gone Baby Gone
17.Dennis Lehane: Svart nåd

18.Anrnaldur Indridason: Änglarösten
19.Anrnaldur Indridason: Mannen i sjön
20.Anrnaldur Indridason: Glasbruket
21.Arnaldur Indridason: Kvinna i grönt

22.Karin Alvtegen: Skugga

23.Mari Jungstedt: I denna stilla natt
24.Mari Jungstedt: Den du inte ser
25.Mari Jungstedt: Den döende Dandyn

26.Peter Robinsson: Efter alla år av saknad

27.Håkan Nesser: En helt annan historia

28. Mons Kallentoft: Midvinterblod

29.
Björn Hellberg: Trofésamlaren

30. Arnaldur Indridason: Vinterstaden

31. Jane Moore: Exhäxorna

32. Jane Green: Min smala lycka


Kommentarer
Anette

Jösses! Det var många :)

Gillar också Arnaldur Indridason...

2008-06-30 @ 19:02:34
URL: http://nettansliv.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0