Books

Hej, hopp! Idag har jag jobbat hemma under förmiddagen. Nu blir det lite lunch och sedan iväg till jobbet för en lektion och sedan konferens.

Igår fick jag paket från Adlibris. Det innehöll tre böcker. Två av Sophie Kinsella och en av Karin Alvtegen. Just nu håller jag på med en deckare av Dennis Lehane, Svart Nåd. Den är riktigt bra. De böcker jag läser under året listar jag här. Ibland skriver jag en liten recension också, men det har varit dåligt med det ett tag.

Idag fick jag förresten ett brev i posten (jag, det är ju där de brukar komma, breven...). Det var ett pocketutbyte. Man får en lista med två personer på. Man skickar en pocketbok till den översta på listan och skriver en ny lista med sitt eget namn underst. Den nya listan skickar du tll 6 vänner. I slutändan ska du få 36 pocketböcker i posten. Jag måste säga att det är det första "kedjebrevet" jag fått som känns roligt. Annars avskyr jag kedjebrev. När jag var liten fick jag ofta såna. Nuförtiden är det ju mest via mejlen. Jag raderar alltid sånt skräp. Men det här ska jag definitivt vara med på. Som svensklärare borde jag ju kunna värva 6 pers till tycker jag. Mamma kanske är sugen också.

image1116 image1117 image1118


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0