Sommarens loppisfynd

Nu har jag skaffat en ny blogg som kommer att handla om loppisar och antikviteter. Det är ett ganska nytt intresse och jag har fastnat rejält. Finns det något bättre än att hitta något riktigt fin för bara några enstaka kronor? Det första jag fastnat för är fina plåtburkar. Det kikar jag alltid efter på loppisar. Även pressglas och svenskt porslin är kul. Jag handlar även en del kläder second hand.

Börjar med att visa sommarens loppisfynd =)

Den första loppisen i sommar resulterade i dennna tjusiga plåtburk från Holland.Senare har jag sett att den tydligen ska vara från 40-talet. Vär värd tjugan den kostade.



På samma loppisrunda köpte jag dessa tjusiga tallrikar från Gustavsgerg. Dekoren heter Asiatic pheasants och tallrikarna är tillverkade någon gång mellan 1880 och 1925.


På Röda korsets butik Kupan kan man köpa virkade dukar för 1 kr styck. Jag har köpt på mig en bunt och av några tillverkat små skålar. Jag har mina till smycken just nu.


Pressglas och ännu en tallrik.


Kockumsgryta.


Ett märkligt köp för de flesta men helt naturligt när man är sambo med en före detta skridskoåkare :). En present till killen för en krona.


Holländsk karamellburk och en liten fågel, Rosa Ljung.


En liten ask och en tennpokal från 30-talet. Den lilla marockanska skålen är ett tidigare loppisfynd.


Pepparkaksburk.


Pressglas


Solrosor till fikat. Porslinet kommer från England.


Assietter Gustavsberg, Lotus Gul, designade av Stig Lindberg. Assiett fråb Gefle, Royal.




En klänning för 40 kronor hittade jag på Pingstkyrkans loppis.



Virkade kuddar från Myrorna.


En gardin till sovrummet kostade 25 kr hos Myrorna.



Gamla kakformar blir små söta ljuskoppar.

Kommentarer
Postat av: kattching

hej!

kul med en ny blogg! jag är ju oxå lite "lagom" besatt av att handla på loppisar så jag tittar gärna in på din blogg igen och spanar in dina fynd! :)

/kattching

2009-08-19 @ 17:52:52
URL: http://www.kattching.blogspot.com
Postat av: kattching

hej!

kul med en ny blogg! jag är ju oxå lite "lagom" besatt av att handla på loppisar så jag tittar gärna in på din blogg igen och spanar in dina fynd! :)

/kattching

2009-08-19 @ 17:53:09
URL: http://www.kattching.blogspot.com
Postat av: Anette

Du är jättefin i klänningen!

2009-08-28 @ 17:27:23
URL: http://nettansliv.blogg.se/
Postat av: UpsalaEkeby

Gillade pressglaset!!



Trevlig blogg - läggs till bland favoriterna!

2009-09-13 @ 11:26:16
URL: http://upsalaekeby.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0