Ledig

En hel veckas ledighet väntar! Tyvärr är jag väldigt dålig på att njuta av det och tiden bara går och vips så är det dags att gå till jobbet igen. Jag får nästan lite ångest för att jag borde njuta mer av ledigheten. Jag tog i alla fall sovmorgon i morse och sedan kikade jag på Gilmore Girls som min snälla lillebror hade spelat in åt mig. Nu har jag precis kommit ur duschen och ska fixa lunch. Eftermiddagens planer består av :

♦ Dammsugning (wihoo, glamour på hög nivå!) får vänta....
Tvättning (som sagt...) done
♦ Uppläggning av nya Traderaauktioner done
Packning och postning av traderapaket done
Ekonomikoll, måste kolla räkningar och så done
♦ Rensa lite och få iordning här hemma
♦ Boka böcker på bokrean

Så, det borde väl räcka för en dag. I morgon måste jag pallra mig ner till stan och skaffa nytt pass. Åker till England om tre veckor med jobbet så det börjar bli brådis. Har påmint eleverna om pass men inte skaffat nåt själv, bra föredöme som vanligt. Tänkte också kika på jeans, vill ha ett par stuprör men jag är rädd att jag inte passar i det, höfterna ser så breda ut när brallorna är smala hela vägen. Får se om jag hittar några.

Jahapp, dags att fixa lunch, det blir fiskbullar. Passar på när det bara är jag som ska äta. Det är nämligen i stort sett det enda D inte äter. Det enda sättet att få i honom en fiskbulle är att operera in den brukar han säga. Jag tycker det är gott! Oj, hämta posten också. Herregud vad mycket att tänka på när man är ledig;)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0