Veckans bok

Veckan lästa bok (eller ja, förra veckan då eftersom det är måndag idag) är Skuggan i vattnet av Inger Frimansson. Så här sammanfattas boken:

Information
Justine Dalvik har tidigare haft ihjäl ett par plågoandar, men inte åkt fast för sina brott. Nu har sex år gått, hennes liv har tagit en lugnare vändning och risken för upptäckt bordevara över. Men det förflutna hotar att hinna i kapp henne.I sina mardrömmar ser Justine den mördade Berits kropp flyta upp ur Mälarens vatten. Samtidigt harvänner och anhöriga till Berit börjat rota i det som har hänt. Och en envis och våldsbenägen polishar börjat intressera sig för flera av de nedlagda utredningarna. I allt snävare cirklar rör de sigrunt det stora gamla stenhuset vid Mälaren där Justine bor med sin fågel. Och hon mer anar än serhur snaran runt hennes hals dras åt alltmer.


image651
(Info och bild: CDON.COM)

Jag tyckte att boken var ganska bra. En del spänning men kanske lite seg på sina ställen. Jag skulle ge den betyg 3 av 5. Det var första gången jag läste något av denna författare. Det kan bli en till i framtiden, jag får se.


Kommentarer
Nell

Har också läst den. Tyckte som du att den var lite seg på sina ställen.

2007-05-07 @ 11:07:02


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0