Min fredag

Min fredag var minst sagt händelserik. Tåget till Stockholm gick vid 9 på morgonen. När vi kom fram blev det en tur i gamla stan innan det var dags för lunch. Det var livat som fasen bland de engelska studenterna, servitören såg lite nervös ut. Efter lunchen tog vi färjan ut till Djurgården för att gå på Vasamuseet. En av eleverna hade aldrig åkt båt förut så det var ju lite roligt. Jag hade inte varit på Vasamuseet förut (pinsamt nog). Det var ju riktigt häftigt.
image1157


Efter detta tog vi bussen in till stan för ett besök på Absolute Icebar. Det var riktigt läckert. Allt därinne är gjort i is. Man fick ta på sig en varm cape som gjorde att man såg ut som en Teletubbie =). Drickarna serverades i glas av tjock is. Det var en upplevelse.
image1158

Efter Icebar sa jag och en av mina arbetskamrater hej då till engelsmännen och drog vidare till Dramaten för att titta på Hamlet. Det är ju inte klokt vad kulturell man kan vara på en dag. Både museum och teater. Tur att vi slängde in ett barbesök också så att det inte blir för mycket kultur.
image1159

Behöver jag säga att jag var rätt trött efter den här dagen. Gick upp halv tolv i dag. Ska nu försöka få i mig nåt att äta och i eftermiddag blir det födelsadagskalas hos lillebror.

Have a nice day!





Kommentarer
M

Vasamuseet rules!!!

2008-04-19 @ 22:53:44


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0