Jag 17 år

Nej, jag fyller i inte 17 år idag tyvärr. Usch jag blir ju 31 i september. Det känns ju helt orimligt. Nej, men jag hittade en gammal filofax från 94-95 där jag bland annat skrivit lite anteckningar om vad som hänt under dagarna. Herregud, det var ett tag sen.

Här är några smakprov:

8 oktober 1994
"Var hos Therese. Åt minst 10 kg mat. Vann tipspromenaden. Vi gick skattjakt och tittade på Glenn Killing i Manegen. Jag, Jenny, Ulle och Sandra sov kvar. Jag somnade halv 4 och vaknade halv 8. Ganska ont i huvet! Vattensängen skvalpade."

10 oktober 1994
"Var i Stockholm med Jenny och Ulle. Köpte ny jacka och tröja. Tåget fick signalfel. Det tog 3 timmar att komma dit. Ulle sjöng solo på hemvägen. Tyvärr hörde halva tåget."

27 oktober 1994
"Hade 3,5 tim historia. Det var inte kul. Träningen gick åt skogen, ska inte spela i helgen. Hade diskussion på svenskan som spårade ur totalt. Har aldrig varit tröttare."

18 januari 1995
"Slöade hela dan. Blev osams med pappa. Tryckt stämning i huset hela dan. Fick gråtattack. Life is a bitch!"

Haha, ja, det var jobbigt att vara 17 =)


Kommentarer
Jamie

Ja jag kommer ihåg när man var 17, vad dramatiskt allt var, hela tiden..haha

17 vill jag inte vara igen men jag stannar gärna kvar på 27 resten av livet. Det passade mig perfekt. Jag funderade lite på åren för bara någon dag sedan jag ska nämligen träffa en kompis jag känt i ÖVER 20 år!!!!

Det var spiken i kistan det,

när jag sa det högt, nu är jag gammal, det bara att inse det...

Fy fy, och det värsta är att det känns som tiden går fortare och fortare och vad har man åstakommit??

INGENTING vettigt alls...

Nej nu går jag ut i solen och chillar lite, för det är ju verkligen att göra något vettigt haha...

ha en bra dag..

kramar/Jamie

2008-06-30 @ 12:37:00
URL: http://lifeandstyle.webblogg.se/
ulrika

haha, va skoj. Undrar om jag har kvar nån gammal filofax..

2008-06-30 @ 12:43:16
URL: http://colorelle.blogg.se/
Camilla

Ja det ska bli skönt!

Jag är mycket hellre 29 än 17 :) Allt blir så mycket lättare när man är lite äldre.

Måste kolla om jag har kvar någon gammal filofax

2008-06-30 @ 13:02:34
URL: http://shopalot.blogg.se/
fashiondarling

Fantastiska skoj! Det är så roligt att läsa gamla dagböcker och filofaxer!

2008-06-30 @ 14:50:03
URL: http://fashiondarling.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0