Skolstart

I morgon kommer eleverna tillbaks till skolan. Här i stan öppnar en ny skola för de yngre barnen, British Junior. På hemsidan står det " Vi tillåter inga kränkande beteenden över huvud taget".  Till skillnad mot alla andra skolor då, som tycker kränkande beteenden är helt okej. "British Junior erbjuder ordning & reda och en miljö totalt fri från mobbning och andra kränkande beteenden." Okeeeej, good luck with that!

Det fortsätter med detta: "I början av skolåret planeras varje lektion eller lektionspass för varje elev under hela skolåret". Först tänker jag, shit, stackars lärare!!! De lär ju haft att göra de sista veckorna. För det andra, hur kan de veta att eleverna fixar precis det tempot de har planerat för. Mina planeringar (iofs på gymnasiet) brukar spricka ganska snabbt. Det kan visserligen betyda att jag är kass =).

Ja, jag är ytterst skeptisk till denna skola.


Kommentarer
Lotta

Tycker inte att det låter speciellt som om de tänker efter var och ens förmåga utan de bara kör på - ungefär som att vara på en militärförläggning

Lotta

2009-08-20 @ 11:49:45
URL: http://www.handkraft09.wordpress.com
Jenny

Precis vad jag också tänker!

2009-08-20 @ 14:52:18
URL: http://jennysblogg.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0